Czy kawa wspomaga odchudzanie?

Kawa, którą niemalże każdy pije o poranku ma więcej właściwości niż nam się może wydawać. Istniej wiele sprzecznych teorii dotyczących jej oddziaływania na proces chudnięcia. Dlatego postaramy się w tym artykule wyjaśnić kiedy kawa się przydaje, a kiedy lepiej jej unikać.

Ważne jest też o jakiej kawie mówimy. To co znamy ze sklepowych półek i pijemy na co dzień diametralnie się różni od zielonej kawy. Chodzi po prostu o ziarna niepalone. Po drugie jeśli chcemy wprowadzić kawę jako napój wspomagający odchudzanie, należy zrezygnować z dodatków. Kiedy doda się do niej śmietankę, cukier albo bitą śmietanę to niestety, ale nigdy nie pomoże zrzucić zbędnych kilogramów. Pamiętaj, że najzwyklejsza kawa z ekspresu nie ma praktycznie kalorii. Sposób parzenia również ma znaczenie. Jednak nikt nie ma zamiaru robić na poczekaniu mini kursu na baristę. Jeśli posiadasz ekspres ciśnieniowy to super – masz pyszny trunek i zero zmartwień. Natomiast jeśli takowego sprzętu nie posiadasz, trudno – zaparz tzw. kawę po turecku.

Kawa a metabolizm

Jeśli mówimy o odchudzaniu to zawsze trzeba mieć na uwadze swoją przemianę materii. Prawidłowy proces zamiany kalorii w energię daje wiele korzyści. To właśnie dlatego mówi się, że z wiekiem ciężej schudnąć. Wszystko rozchodzi się o spowolniony metabolizm. Wiele badań wykazuje, że kofeina zawarta w kawie wspomaga proces przemiany materii w organizmie. Prawdopodobnie zwiększa ją nawet o 11%, z tym że istnieje mały haczyk. Osoby bardzo otyłe nie zyskają tak wiele z zażywania kofeina jak osoby z niewielką nadwagą.

Kawa – pogromca tkanki tłuszczowe

Sporo wspólnego z ta tezą jest obecność związków fenolowych w kawie. To właśnie wymieniony składnik ograniczają odkładanie się tłuszczu w organizmie. Ponadto kofeina, o której już wspominaliśmy, jak z resztą każdy wie, zwiększa energię. Dzięki temu wzrasta temperatura ciała, a to z kolei również wpływa na utratę wagi.

Innym fajnym sposobem na podkręcenie zarówno smaku kawy jak i jej odchudzającego działania są dodatki. Oczywiście nie mówimy tu o grzechach typu lody czy cukier (nawet trzcinowy). Chodzi nam raczej o cynamon, który wyrównuje poziom cukru w organizmie. To coś dla osób, które mają go za dużo we krwi. Trochę dziwacznym składnikiem, który polecamy dosypać do kawy jest macha. Może nie każdy o tym słyszał, więc jest to rodzaj herbaty. Trochę dziwne połączenie, ale warto się odważyć, bowiem jest ona bogata w katechiny. Chodzi o antyutleniacze, będą również w składzie zielonej herbaty. A jak wiadomo mało, który trunek pobudza przemianę materii i spalanie tkanki tłuszczowej jak te zielone liście. Inną zaletą zielonej kawy jest jej zbawienny wpływ na zaparcia. Trunek ten idealnie sobie radzi z tym problemem. Dzięki temu na swój sposób także wpływa na obniżenie wagi.

Kawę można wykorzystać na wiele sposobów. Jak widać wspomaga również odchudzanie. Jednak nie należy przesadzać z jej spożyciem. Optymalnie powinno się pić nie więcej niż dwie filiżanki tego czarnego trunku. Ponadto lepiej nie spodziewać się, że samo jej regularne picie da nam smukłą sylwetkę. Owszem, jest to dobry dodatek, ale tylko dodatek. Regularne jedzenie małych i lekkostrawnych porcji oraz ruch fizyczny na pewno będą drogą do odchudzonego ciała. No a kawa do śniadania jest idealna.

Opublikowano

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *